Tülay Bilin-ce

Sevmek

Posted on: 13/02/2009

Dünya Gazetesinin garaj kısmından girdiğimde her sabah bir köpek beni karşılıyor. Aslında sokak köpeği. Ama ulaştırma servisindeki arkadaşlar onunla ilgileniyorlar. Yemekhanedeki arkadaşlar da yemek veriyorlar. Böylece bizim bahçemizde yaşıyor. Gazetenin bahçesi hareketlidir. Sürekli arabalar girer çıkar bir sürü insan gelir geçer. O beyaz köpek kimseye tepki göstermez. Sürekli kafası karnının içine girmiş vaziyette kıvrılıp yatar. Ben her sabah ona günaydın derim ve sanki dediklerimi anlıyormuş gibi onunla her sabah konuşurum. Ne dediğimi anlamasa bile sesimin yumuşaklığından sevgi sözcükleri olduğunu anlıyor. En azından kendisine zarar vermek istemediğimi biliyor. Geçen sabah yine onunla sohbet ederken sırt üstü yattı ve beni sev dedi adeta.

Biliyorum amacı sadece karnını okşamamı istiyordu. Ben de bunu çok istiyorum. Ama o vahşi bir hayatın içinde yaşıyor. Yani kışın soğuk, yazın çok sıcak gibi tabiatın zorluklarını yaşıyor. Onu sevmemi istiyor ama ya korkar da kendini savunmak için tepki gösterirse. Isırır diye korkmadım, bunu yapmayacağını biliyorum. Sadece o da sevgisini belirtmek için patisini gelişigüzel kaldırıp bir yerimi çizer mi acaba diye korktum ve sevemedim. Yoksa elimin kirlenmesi umurumda bile değildi. O anda şöyle düşündüm. Hayvanlar bizden sevgi bekliyor ve buna karşılık veriyorlar. Sevildiklerini çok iyi anlıyorlar. Ama sevgilerini gösterirken istemeden zarar verebiliyorlar. Bunu bilinçsizce yapıyorlar. Onun patisini istemeden bir yerimize hızla vurması bir yerimizin kanamasına neden olabilir. Kanaması bir yana belki hemen gidip kuduz iğnesi olmak gerekli. Bu gibi bir nedeni düşünürken başka bir boyutu düşünmeye başladım. Oysaki insanlar sevdiklerine çoğu zaman bilerek isteyerek zarar verebiliyorlar. Bu nasıl bir duygu. İçinden geçen sevgiyi ifade etmekte ya da göstermekte zorlandıklarında kaba kuvvete başvurup, sonra da mazeret olarak seni o kadar çok seviyorum ki..diye söze başlıyorlar. Hayır hayır ben sevdiklerine inanmıyorum. Sevginin ifade edilişi bu olmamalı…bahçedeki köpeği çok seviyorum ama aramızdaki tek farkın akıl olduğunu biliyorum ve aklımı kullanarak sevgimi ifade etmek istiyorum.

Hakimiyetleri sevmiyorum..ama istediğim bir tek hakimiyet var..

SEVGİNİN DÜNYAYA HAKİM OLMASINI İSTİYORUM.

Sevgiler

Tülay Bilin
tulayb18@gmail.com

Bir Cevap Yazın

Arşiv

Kategorilere Göre Yazılar

Son Yazılar

Takvim

Şubat 2009
P S Ç P C C P
    Mar »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728  
