Tülay Bilin-ce

İçerideki adam

Posted on: 15/02/2009

Geçen hafta bir okur bana mail atmıştı. Bana okumam için hangi kitapları tavsiye edersiniz diye soruyordu. Ona kitap ismi vermedim. Eğer kişisel gelişim okumak istiyorsan öncelikle önüne gelen kitabı okumalısın. Yani bazıları çok iyi bazıları kötü olabilir. İlk günlerde sadece okumak gerekli. Ama belirli bir süre sonra seçmeye başlıyor insan. Çünkü artık sana ait fikirler oluşmaya başlıyor ve kitap seçerken daha seçici olmaya başlıyorsun.

Bu söylediğimi inanın aynen yaşadım. Kişisel gelişim hakkındaki bütün kitapları okudum. İyisi ve kötüsü ile..Ve öğrendiğim her şeyi hayatıma geçirdim. Kendimi adeta yeniden yarattım. Ama bir gün rahatsız olmaya başladım. Acaba ben her okuduğumu hiç sorgulamadan hayatıma mı geçiriyorum. Tam böyle düşündüğüm günlerden bir gün fikirlerine çok güvendiğim bir arkadaşım bana bir kitap tavsiye etti.
Hemen o gece gittim aldım. Tabii ki yazarın bir çok kitabını birden aldım. Okuduğum her bir satırda isyan ettim. Çünkü kitaptaki fikirler benim düşüncelerine uymadı. Evet onu bilgi olsun diye okuyabilirim ama hayatıma geçirmek zorunda değilim. İşte o an çok rahatladım. Çünkü artık benim de bir süzgecim vardı.

O günden beri her olaya bakarken hep kişisel gelişim açısından bakıyorum. Gazetedeki bir aile faciası veya bir magazin haberi bile benim için çok önemli. Her olayın her haberin içinden insana ait bir şeyler çıkarıyorum.
İşte bu yazdıklarımı da bugün yaşadım. Sizinle bu duygumu paylaşmak istiyorum.

Bugün sinemaya gittim. Filmin adı İÇERİDEKİ ADAM. Film aslında bir aksiyon filmiydi ve ben aksiyon filmlerini pek sevmem. Ama inanılmaz güzel bir filmdi. Filmin en başında başrolü oynayan erkek oyuncu durumu anlatan bir özet yapıyor. Bir banka soyduğunu itiraf ediyordu. Bu bankayı soymakla ilgili olayları gazeteciliğin 5N 1K förmülü ile anlatıyordu. Gazetecilikte haber yazmanın kuralı olarak bilinir 5N 1 K.

NE
NEREDE
NASIL
NİÇİN
NE ZAMAN

KİM

İşte filmin başında adam bu soruların cevaplarını şöyle verdi.
NE: Banka soygunu
NEREDE: Amerika’ da bir şehir ve sokak ismini söyledi
NE ZAMAN: Tarih söyledi
NASIL:Birazdan izleyeceksiniz dedi
“BEN BUNU YAPABİLİRİM” dedi.

Bakış açısına inanamadım. Filmin devamında da zaten bankayı soyduğunda paraya hiç el sürmedi. Kasadan kendince çok önemli bir evrak aldı.. Sadece yapabileceğini ispat etmek için eyleme geçiyor. Bu ispatı kimse için değil kendi için yapıyor. Üstelik banka soygununu oyuncak silah ile yapıyor. Bu durum soygundan sonra ortaya çıkıyor. Düşünebiliyor musunuz yaptığı tek şey kendine güven. Kendine güvenen insana hiç kimse mani olamaz. Tabii ki banka soyduğu için içerdeki müşterileri ve çalışanları rehin aldı. Ayrıca dışarıda da bir polis ordusu ve teknoloji kullanımı. Fakat eylem sıradan bir banka soygunu gibi görünüyor ama asla değil. Soygunu yapan 5 kişilik bir grup ama esas başı çeken kişinin kendine olan güveni görülmeye değerdi. Eylem baştan sona hesaplanmıştı. Hiç telaşsız, ne yapılacağı bilenen sonuca adım adım gidilen bir olay. Buradaki en önemli bakış açım şu: Neyi, niçin, neden….vs yaptığımıza iyi karar vermeliyiz. Ve yola çıkınca da asla vazgeçmemeliyiz.

Aman sakın siz de banka soyun demiyorum. Söylemek istediğim şudur; Bazı kararları alıyoruz ama bir türlü eyleme geçemiyoruz. Tek nedenimiz kendimize güvenimiz yok. Çünkü yapabileceğimize inanmıyoruz. Eğer kendimize inanmaz isek o işi asla başaramayız. Ben yapabilirim diye ortaya çıkın bakın herkes size nasıl yardım edecek. Kendimizden korktuğumuz sürece hiç bir şey tam olarak bitmez. Ben yaptım oldu demek gerekli. Peki bu her seferinde doğru mu acaba? Tabii ki gözü kara olmanın da bedelleri var. Ama başarılı insanların kriterlerinden birisinde şöyle deniyor: ONLAR EYLEME GEÇMEK İÇİN HERŞEYİN DÖRT DÖRTLÜK OLMASINI BEKLEMEZLER.

Biraz cesaret..biraz özgüven…
Gerisi kendiliğinden gelir.

Sevgiler
Tülay Bilin
tulayb18@gmail.com

Reklamlar
Etiketler: , , , ,

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

Arşiv

Kategorilere Göre Yazılar

Son Yazılar

Takvim

Şubat 2009
P S Ç P C C P
    Mar »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728  
%d blogcu bunu beğendi: