Tülay Bilin-ce

İşim İşim Güzel İşim

Posted on: 15/02/2009

İşinizde mutlu musunuz? İş yerinizde mutlu bir ortam yaratabildiniz mi? İş arkadaşlarınız sizin varlığınızı veya yokluğunuzu farkındalar mı? Ya evinizden ne haber. Otel gibi mi gidiyorsunuz evinize? Ev ve iş arasında denge sağlayabildiniz mi?

Evde mutluluk deyince insanın aklına değişik kavramlar gelebilir. Bazı kişiler ev benim olursa mutlu olabilirim der. Kimi önemli değil evin benim olması, yeter ki hoşlanacağım bir ortam olsun der. İstediğiniz yaşam biçimini evinize uygulayabildiniz mi? Herkesin hayalinde bir ev vardır mutlaka. Zevkine göre eşyalarla dolu bir ev. Bana ait bir ev kavramı çok önemli. Hepimiz yazın tatile gideriz. Bazen çok lüks otellerde kaldığımız bile olur. Ama yine de tatilden dönerken, evim evim güzel evim deriz. Ben akşamları eve gittiğimde adeta bütün dertlerimi kapının önünde bırakıyorum. Adeta soyunuyorum, tertemiz, dertsiz giriyorum eve.

Evime geldiğimde çok büyük bir mutluluk duyuyorum. Çünkü o evin her tarafında benim zevkimi yansıtan bir sürü eşya var. Ben aldım. Çalıştım, para kazandım ve aldım. Bu ne büyük bir zevk. Çok pahalı şeyler olması gerekmiyor. Küçücük bir biblo bile bana neler hatırlatıyor. Onun bile bir hatırası var. Evimizi kendi zevkimize göre süslüyoruz. Ben çoğu kez oturur evimi seyrederim.

Çok mu pahalı, güzel eşyaların var derseniz, hayır derim. Ama o eve girildiği zaman; “Evet evet bu Tülay’ın evi” dersiniz. Beni yansıtıyor. Kişiliğimi, zevklerimi anlatıyor. Peki evde geçen zamandan daha fazlası işte geçmiyor mu? Buna hepimiz evet deriz. Her gün 8-9 saat işteyiz. Ailemizden fazla iş arkadaşlarımızla birlikte oluyoruz.

Peki bu kadar uzun süreler mutsuz geçer mi? Demek orası da bizim için ikinci evimiz. Onu da evimiz kadar önemsememiz gerekli. Masamız bizi yansıtmalı. Evet bu Ahmet’in ya da Mehmet’in masası denmeli. Belli olmalı her tarafından. Bir çiçek, bir resim, derli toplu olmasıyla beni anlatmalı.

İş hayatını yaşanır ve zevkli hale getirmek bizim elimizde. İnsanlar benim odama geldikleri zaman; “Tülay sanki senin evine misafirliğe gelmiş gibi hissediyoruz” diyorlar. Evet beni yansıtıyor çünkü. Evimdeki çalışma odam gibi adeta.
Onun için işe zevkle geliyorum, akşam olunca eve de zevkle gidiyorum. Her ikisini de ben yarattım çünkü. İçimdeki sevgi, coşku, sempatiklik yaşam biçimime yansıyor. Beni anlatıyor. Siz de yaşamı kolaylaştırmak için, işinizi güzelleştirin. Ve daha zevkli çalışma imkanını hazırlayın. Sevgiyle kalın..

Tülay Bilin
tulayb18@gmail.com

Etiketler:

Bir Cevap Yazın

Arşiv

Kategorilere Göre Yazılar

Son Yazılar

Takvim

Şubat 2009
P S Ç P C C P
    Mar »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728  
