Tülay Bilin-ce

Bir haber okudum inanın çok şaşırdım

Posted on: 16/02/2009

Size daha önce alışveriş çılgınlığı ile ilgili bir yazı yazmıştım. Durun hemen nerede diye telaşlanmayın. Katagorilerden ‘Alışveriş’i seçin. Yazının başlığı ‘Ruhumuzu besleyen alışverişler’

İnanın o yazıyı yazdığımda böyle bir hastalık olduğunu hiç bilmiyordum. Sadece olayı uzun süredir kendimde gözlemlediğim için dikkatimi çekiyordu. Sonra dikkat etmeye başlayınca bu konuda çok fazla yazı yazıldığını gördüm. Ayrıca alışveriş çılgınlığının bir psikolojik hastalık olduğunu da sonradan örgendim.

Eski yazımdan size alıntılar yapıp yer işgal etmek istemiyorum. Eğer o yazıyı okuduysanız ve de bu konudaki bir sürü yazıyı okuduysanız aşağıdaki haberi okuyunca ne düşüneceksiniz acaba. Ben haberi okuyunca gelmiş ve geleceğimi gözden geçirdim valla. Siz ne düşünürsünüz bilmiyorum. Aşağıdaki haber 23.08.2006 Vatan Gazetesinde çıkan bir haber.

“GURURUMU ÇOK KIRDILAR ONLARIN ÖDÜLÜNÜ ALMAM”

100 yıldır çözülemeyen matematik problemlerini çözerek ABD’deki Clay Matematik Enstitüsü’nün 1 milyon $’lık ödülüne layık görülen ancak, “Beni Bilim Akademisine almayıp gururumu kırdılar” diyerek almaya yanaşmayan Rus Matematikçi Grigory Grisha Perelman, dün de kendisine İspanya’da verilen matematik ödülünü almaya gitmedi.

AYDA 60 $‘LA GEÇİNİYOR

Perelman, İspanya’da verilen dünyanın en büyük matematik ödülünü almayan ilk bilim adamı oldu. Arkadaşları, ayda 60$ ile geçinen Perelman’ın ünlü olmak istemediğini belirtti. Şekilleri, boşlukları ve yüzeyleri birleştirerek evrenin şeklini anlama amacı taşıyan problemi 10 yıldan fazla sürede çözen Perelman’ın, Rus Bilim Akademisi’ne 2003 yılında üye olarak alınmayınca emekli olup topluma küstüğü ifade ediliyor.

Bu haberdeki benim dikkatimi çeken özellikle bir taraf var. Bu kişi ki ayda 60$ dolar ile geçiniyor ve belki dünyanın düzenini değiştirecek buluşlar peşinde. 1 milyon $’lık ödülünü reddediyor.

Siz ne düşünüyorsunuz. Yorumu size bırakıyorum?

Sevgiler
Tülay Bilin
tulayb18@gmail.com

Bir Cevap Yazın

Arşiv

Kategorilere Göre Yazılar

Son Yazılar

Takvim

Şubat 2009
P S Ç P C C P
    Mar »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728  
