Tülay Bilin-ce

DIŞ GÖRÜNÜŞ MÜ YOKSA FİKİRLER Mİ?

Posted on: 23/06/2012

DIŞ GÖRÜNÜŞ MÜ YOKSA FİKİRLER Mİ?

Ewan 22 yaşına o sene basmıştı, kendinden emin çok zeki ve çok çekici bir genç adam olmanın asaletini taşıyordu. 10 gün sonra Kore’deki bir savaşa katılmak üzere İngiltere’den ayrılacaktı, hiçbir şeyden korkmuyordu ama duygusallığı nedeniyle, ülkesinden ayrılma fikri zor geliyordu ona. Ağır adımlarla büyük kütüphaneden içeriye girdi, bir kitap alıp oturdu ve okumaya koyuldu. Gerçekten de çok güzel temalara değinmiş etkileyici bir kitaptı elindeki, ama daha da güzel olanı kitabı daha önce başkasının da okumuş ve bazı yerlere notlar almış olmasıydı. Okuyanın notlar aldığı bölümler Ewan’i da derinden etkiliyor, notları okudukça sarsılıyordu. Kim olabilirdi bu? Hemen kütüphane memuresine gitti ve daha önce kitabı okuyan kişinin kim olduğunu öğrendi. Holly adında bir kadındı, adresini aldı ve eve varır varmaz bir mektup yazdı:

‘Büyük Kütüphanede bir kitap okudum. Eklediğiniz notlar karşısında hayranlık duyduğumu belirtmeliyim. 10 gün sonra Kore’ye gidiyorum, sizi tanımak ve sizinle mektuplaşmak istiyorum. Cevabınızı sabırsızlıkla bekliyorum.’
Holly’den olumlu cevap geldi ve mektuplar ardı arkasına yazılmaya başlandı. Her yeni mektupta birbirlerinden biraz daha etkileniyor, yüreklerini birbirlerine biraz daha açıyorlardı. 2 sene bu şekilde geçip gitti. Ewan ve Holly birbirlerine belki binlerce mektup yazmış, her mektuptan ayrı tatlar almışlardı. Ewan’ın ülkeye geri dönme zamanı gelmişti, son mektubunda Holly’i görmek istediğini yazdı.
‘Ancak seni tanıyabilmem için bana bir resmini gönder lütfen’ diye ekledi. Holly buluşmayı kabul etti fakat resmi göndermedi.
‘Resmin ne önemi var ki? Bizi ilgilendiren kalplerimiz değil mi? Yakama kırmızı bir çiçek takacağım.’ dedi.
Günler birbirini kovaladı ve Ewan ülkeye döndü. Trenden indiği ilk anda gözleri Holly’i aradı. Bir müddet bakındı, sonra kalabalığın arasından şimdiye dek gördüğü en güzel kadın belirdi. Uzun boylu, çok güzel, uzun sarı saçlı, masmavi iri gözleri ve mavi elbisesiyle muhteşem bir kadındı. Kadına doğru bir adım attı, ama yakasında hiç bir şey yoktu. Kadın gözlerine baktı ve
‘Merhaba denizci, benimle gelmek ister misin?’ diye sordu.
Tam o sırada güzel kadının omzunun üzerinden, yakasında kırmızı çiçek olan kadını gördü. Kısa boylu, şişman sayılacak kiloda, gri kısa saçlı, tozlu uzun pardösüsü ve kalın bilekleriyle öylece duruyordu. Ewan şaşkındı, az önce hayatında gördüğü en güzel kadından bir teklif almıştı ancak karşısında da yüreğine aşık olduğu kadın duruyordu. Kendini toparladı ve yanından geçen dünyalar güzeli kadına aldırmadan ilerledi. Elinde Holly’le birbirlerini tanımalarını sağlayan kitap vardı. Elini uzattı, ‘Merhaba Holly’ dedi gözlerinin içi gülerek. ‘Pardon’ dedi kadın. ‘Ben Holly değilim. Az önce buradan geçen sarı saçlı mavi elbiseli bayan yakama bu çiçeği taktı ve bunun hayatının sınavı olduğunu söyledi. Sizi garın çıkışındaki cafe’de bekliyormuş.. .’
(Alıntıdır)

Dış görünüşün çok önemli olduğu bir çağda yaşıyoruz. Gerçekten çok önemli. Benim için de şıklık, temizlik ve zarafet önemli. Ancak eğer fikirler ile dış görünüş arasında bir tercih yapmak zorunda kalsam ben fikirleri tercih ederim. Dış görünüşü 30 dakika içinde değiştirme şansımız var. Ama fikirlerin yaşama geçmesi yıllarla oluyor. Onların beyinde harmanlanması ve yaşam biçimine yansıması kolay değil. Edindiğimiz bilgilere kendi yorumumuzu katıyoruz. O yorumlar sayesinde hayatın içinde bir duruş biçimi elde ediyoruz. Yoksa sadece çok şık ve içi boş bir insan oluruz. Hikayede olduğu gibi Ewan kalbinin sesini dinledi ve doğruyu buldu.

Sevgiler
Tülay Bilin
tulayb18@gmail.com

6 Yanıt to "DIŞ GÖRÜNÜŞ MÜ YOKSA FİKİRLER Mİ?"

Söylediğiniz gibi dış görünüşü 30 dakikada değiştirebilirsiniz fakat kişilil karakter dediğimiz olgu yıllar sürebilir ve gerçekleşeceğide meçhuldür.Yazılarınızı http://www.kariyerdunyasi.xm.com sitemde yayınlamama izin verirseniz mutlu olurum. Güzel bir kişileğe sahip olduğunuz fikirlerinizden belli iyi ,günler…

SAYGILARLA…Beni sanki anlatıyor her satır ..eksiklerimi buldum… duygularım coştu.. gece okuyup değişime uğruyorum.. gece değişen kurt adam gibi.. sizin yazılarınızı okumaya başladıgımdan berı cok sey duzeldı.. tesekkur ederım sızınle gercekten tanısmak ıstıyorum.. ben emeklı thy kabın amırıyım.. anım maceram hıkayem çok.. ama çok yanlışlıklar yaptım.. sımdı 50 yasımda cok mutluyum.. bunu daha once yapsaydım sızı tesaduf eseı buldum bır tanıdık tavsıyesı sayesınde br konu konusurkenlaf lafı dogurdu ve işte siz çıktınız sayın tülay hanım.. hayran oldum .. ve gercekten tesekkur edıyorum.. yolumu actınız sızınde yolunuz acık olsun..allah razı olsun

Sevgili Tülay Hanım…

Ne güzel söylemişsiniz. Bu dünyada bacakları ile ilgili ortopedik engeli olan biri ile evliyim. Yeniden dünyaya geleceğim zaman yine onu yanımda istiyorum. Ama ben onun yanında değilim. O benim yanımdadır. Bunu da büyük bir keyif ile paylaşıyorum.

Dış görünüş mü ?

Bunu soranlar için dünya çok küçük.
Kalbin büyüklüğüne kim sınır koyabilir.
Dünyanın zerafetini görmeden gözünü kaçıranlar, kalbin zengin kaynağına uğramadan susuz yaşarlar.

Ben kana kana içenlerdenim.

Ben trenin basamaklarına herkes çıkabilir mi diye bakanlardanım…

Gözlerim içeri bakıyor. Orada insan bulduğum herkesi severim. Gönül gözü açık olmayanlara ise onu açacak bir dost diliyorum..

Sevgilerimle 🙂

sandra_love4uu@yahoo.com
merhaba
My name is Sandra Ammed. i bir kadın pm
Ben (tulaybilin.wordpress.com) ve profil gördüm kurmak gibi olacaktır etkilendim
Sizinle uzun ömürlü bir ilişki.
Ayrıca, benim özel e posta kutusu aracılığıyla bana cevap vermek sizin gibi olacak (
çünkü forumda uzun süre kalan olanakları bilmiyorum bu sandra_love4uu@yahoo.com).
Thanks sizden erken duymak için bekliyor.
Sandra

sandra_love4uu@yahoo.com

aslında her şey kader.bazı insanlar ama gerçekten çok mutlu…

Çok güzel bir hikayeydi, okurken baya etkilendim. Teşekkürler

Bir Cevap Yazın

Arşiv

Kategorilere Göre Yazılar

Son Yazılar

Takvim

Haziran 2012
P S Ç P C C P
« Nis   Tem »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
