Tülay Bilin-ce

MORDOĞAN

Posted on: 28/06/2012

Uzun süredir sizlerle yazı paylaşmadım. Başka başka işlerle uğraşmaktan yazamadım. Başka başka işler nedir diye sorarsanız eğitim işleri. Bütün bildiklerimi paylaşmalıyım diye düşünüyorum. Talep eden herkesle paylaşıyorum. Ee bugün neden burdasın diye soracak olursanız şimdi anlatıcam.

5 gün önce İzmir Mordoğan’a geldik. Ailece geldik. Şu anda bulunduğum yerde olup da yazmamak mümkün değil. Mordoğan harika bir yer. İnanılmaz güzel bir denizi var. Doğası harika. Keşfedilmemiş bir yer. Yani bozulmamış. Çok turist yok. Yerli turistler var. Genellikle evleri olanlar geliyor.  Çünkü az miktarda otel var. Evimiz denizi gören bir yükseklikte. Denize yürüme mesafesinde.  Alt katta salona açılan iki tane balkon var. biri güneş iken diğer taraf gölge oluyor. Sürekli bir esinti var. Hava çok sıcak ancak rüzgardan sıcaklığı hissetmiyor insan.   Şu anda sahildeyim. Deniz kıyısında barakadan yapılmış salaş bir cafedeyim. Lokmacı teyzedeyim. Yetmiş yaşlarında bir köylü kadın. Oğlu ve gelini ile burayı işletiyor. Oğlu yani Mustafa hergün balık tutuyor. Lokmacı teyze mantı açıyor. Gelin mutfakta lokmaları, balıkları ve köfteleri kızartıyor. Gelin yani Hilal 6 aylık hamile. Bir tane de 6 yaşında oğulları var. Evleri köyün içinde. Kış yaz burada yaşıyorlar. Mustafa balık tutuyor çevre restroranlara satıyor.  Herşey taze o günlük yenecek kadar yapılıyor. Çok kalabalık olmuyor.  Diğer masada 3 tane yaşlı amca sohbet ediyorlar. Ben de lap-topumla şu satırları yazıyorum. Önümde alabildiğine bir kumsal ve masmavi bir deniz. Denizin yarısı çok açık mavi ile yeşil karışımı bir renk. Uzaklar ise koyu mavi. Arada sırada yelkenli geçiyor yada sörf yapan birileri. Bugün hafta arası olduğundan çok kalabalık değil. Bugün öğlen yemeğinde lokmacı teyzenin açtığı mantıdan yedim. İnanılmaz güzel olmuştu.

Hayat bu işte arkadaşlar. Yediğin iştiğinden keyif almak, bulunduğun yerin güzelliklerinden faydalanmak ve farkına varmak. Şu anda tanrıya şükrediyorum. Bana böyle bir güzellikte şu satırları yazma imkanı verdiğin için diye. Çok şükür bir yerim ağrımıyor sevdiklerim yanımda hepimiz çok iyiyiz.  Yani bardağımın yarısı dolu. Eğer kötü taraftan bakarsan bardağın yarısı boş. Hayatımızda olmayan şeylere odaklanırsak hayatımız zindan olur. Olumsuzlukları saymaya kalkarsak hepimizin hayatında çok vardır. Ama onları da olduğu gibi kabullenmeliyiz. Yoksa yaşamak zorlaşır.

Akşama arkadaşlar ve ailemiz hepberaber lokmacı teyzede balık yiyeceğiz. Lokmacı teyzenin oğlu Mustafa balıkları bu sabah tuttu.  Bizim için hazırlıklarını yaptı. Akşam üstü eve gidip yıkanıp paklanıp 20.30 gibi hepimiz burda olucaz. Burası  yazdığım gibi salaş bir yer. Daha lüksü yokmu, var tabii. biraz ilerde Duma Beach diye çok lüks bir yer var. hem restroranı var hem de bütün gün şezloglarda güneşlenme imkanı var. Şu anda orda olmayı tercih etmiyorum çünkü yüksek volümda müzik var. Oysa burası sessiz sadece denizin dalgalarının sesi var. Müthiş müthiş hoş. İnanın yaşamak harika bir şey. İllede çok lüks imkanlarda olmak zorunda değiliz. Mutluluk lüks içinde olmak demek değil. Mutluluk içimizde, nerde olursan ol yeterki mutluluk içinde olsun.

Sevgilerimle

Tülay Bilin

tulayb18@gmail.com

1 Response to "MORDOĞAN"

sizin yazdığınız herşeyi okurken ayrı bir zevk alıyorum. sanki kendim yaşıyormuşçasına o anı hissedebiliyorum.lütfen daha fazla buraya zaman ayırın paylaşımlarınızdan faydalanmak istiyorum tülay hanım 🙂

Bir Cevap Yazın

Arşiv

Kategorilere Göre Yazılar

Son Yazılar

Takvim

Haziran 2012
P S Ç P C C P
« Nis   Tem »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
